loader

SIK SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI

01. İmplantlar Nedir?

Diş kökü görevi gören implantlar titanyum köklerden oluşmaktadır. Bir vida şeklindedir. Kaybedilen dişlerin yerinde kullanılan, bölgede estetiği ve fonksiyonelliği yeniden sağlamak için uygulanan, çene kemiği üzerine yerleştirilen yapay diş kökleridir.

02. Diş İmplantların Amacı Nedir?

Kaybedilmiş olan dişlerin yerine doğala en yakın olan yapay bir uygulamadır.

03. İmplant Uygulamalarının Avantajları Nelerdir?

Diş implant uygulamalarının avantajlarının başında uygulanan bölgedeki dokulara kesinlikle zarar vermemesi gelir. Örneğin diş köprüsü yapımında boşluk olan dişin yanındaki dişleri köprü için hazırlamak gerekir. Bu dişlerin kesilmesi ve uzun zamanda iki dişin daha kaybedilmesi anlamına gelmektedir. Bu durum diş implant tedavisinde gerekmemektedir. Diş implant uygulaması ile diş boşluğu yanındaki sağlam dişlere de dokunulmamış olacaktır. İmplant köklerinin üzerine yerleştirilen protezler ise daha stabil ve daha konforludur. Konuşmada ve çiğnemede gerçek doğal diş konforunu sizlere sağlamaktadır. Dışarıdan görüntü ise oldukça doğaldır. Bu tedavi ile hasta hem fonksiyonellik hemde estetik bir gülüş kazanabilmektedir.

04. İmplantlar Yanlızca Bir Diş Eksikliğinde mi Kullanılabilmektedir?

Diş implant tedavileri yalnızca bir diş yada bir kaç diş eksikliğinde değil, komple alt ve üst çene diş eksikliklerinde de kullanılabilmektedir. Diş implant tedavileri ağzında hiçbir dişi olmayan total protez kullanmakta olan hastalar içinde son derece konforlu bir uygulamadır. Önceden ve günümüzde hala uygulamada olan tam protez veya yarım damak protezler, hastaların rahat bir şekilde çiğneme yapamamasını, sürekli olarak protezlerin hareketinden dolayı ağrılar duyulmasını ve estetik açıdan hastaların sıkıntı yaşamalarına neden olmaktadır. Uygulanan tam protez ve yarım protezde dişlerin çekilen bölgesinde kemiklerin daha hızlı erimesini ve incelmesini hızlandırır. Çene bölgesinde eriyen kemikler yüz profilinde bir takım değişikliklere de neden olmaktadır. Diş implant tedavileri ile kişinin yüz hatları toparlanır, kemiklerde incelmeler giderilir ve buna bağlı olarak tüm şikayetler ortadan kaldırılmış olur.

05. İmplantın Kalitesi Önemli midir?

İmplant tedavilerinde başarıyı etkileyen en önemli faktörlerden biri de implantın kalitesidir. Kaliteli implantlarda bekleme süresi de kısalır.

06. İmplant Ömür Boyu Kullanılabilir mi?

Kişiler ağız ve diş bakımını çok iyi bakarsa, implantların hijyenini sağlarsa implantlar ömürlüktür diyebiliriz. Ancak zaman içinde üst yapıda 7-10 yıl içinde bir aşınma olabilir. Bunun da çözümü çok basittir; sadece üstteki diş çıkartılıp değiştirilir. Ama altyapı, hasta ağız hijyenine dikkat ettiği ve kontrollerine geldiği sürece ömür boyunca ağzında kalacaktır.